المشاهيررئيسي

سلوى محمد لحلا شيحة :”يا بت يا خايبة الرجالة مالهومش أمان”

قدمت الفنانة سلوى محمد علي نصيحة للفنانة حلا شيحة بعد هجومها على عدد كبير من المشاهير والعاملين في مجال السينما والدراما في منشور أعلنت فيه ندمها على فيلم مش أنا مع الفنان تامر حسني وتوبتها وابتعادها عن الفن.

وقالت الفنانة سلوى محمد علي إن ما فعلته حلا شيحة خاطئ ووصفت الأمر بأنها راهنت على شئ خاسر بحد تعبيرها.

وعلقت سلوى محمد علي قائلة :” يا بت يا خايبة الرجالة مالهومش أمان، خصوصاً زوجك العزيز، ده راجل عنده تارجت في الستات عايز يحققه يفضلك إيه بقي الكارير والزملاء”.

وتابعت في ردها على حلا شيحة: “أنتي راهنتي غلط خالص يا حبيبتي، ده مايتراهنش عليه”.

وعلق الفنان أحمد الشامي على ما نشرته حلا شيحة منتقداً حديثها عن زملائها في الفن والشهرة معتبراً أن موقفها يحمل تناقض واضح للغاية.

وقال احمد الشامي في منشور له: “والله أنا مبسوط من كل الردود إن الناس فاهمة إن كل ده أكل عيش وإن لو الشهرة فتنة وهي متنعة كانت هي بنفسها قفلت كل السوشيال ميديا ووقفت كلام مع الصحافة”.

المخرج محمد العدل أيضاً كان من ضمن المهاجمين لـ حلا شيحة قائلا: “اللي عملتيه شايفاه حرام، هتصرفي فلوس حرام، رجعي الفلوس”.

وكتب محمد العدل عبر حسابه الرسمي بموقع “فيسبوك”:”ياريت بس لما تطلقي ماترجعيش تقولي عايزة أمثل تاني يا أستاذة حلا“.

حلا شيحة تعلن توبتها

جدير بالذكر أن الفنانة حلا شيحة هاجمت النجم تامر حسني، بعد أن شارك الأخير جمهوره كليب من آخر أفلامه، جمع بينهما في مشاهد رومانسية.

وقالت حلا شيحة في تعليقها على الأغنية المصورة لتامر حسني، والتي تضمنت مشاهد رومانسية بينهما: “انا اتفاجئت جداً بنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم و في ايام ذي الحجة ايام مباركة و خصوصاً بعد اخر بوست نزلته”.

وأضافت :”أنا اتفاجئت اكتر خصوصاً بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده انه حيحترم رغبتي و بعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات و اكدلي انه حيحترم رغبتي“.

وعبرت حلا شيحة  عن غضبها الشديد من قيام تامر حسني  بالترويج لأحدث أفلامه وكتبت: “احنا يمكن نجحنا بمقايس الدنيا بس صدقوني بمقايس ربنا احنا لم و لن ننجح انا عارفة و متاكدة ان زملائي جواهم خير بس للاسف فتنة الشهرة و النجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الامور صح“.

حلا شيحة تهاجم الفن

وقالت حلا شيحة في منشورها على موقع تبادل الصور”انستجرام”: “الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا و منبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل و ميبقاش فلحنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي” .

وتابعت:”حابة افكرك بالفيديو ده يا تامر اللي قولت فيه انا مش بتمنى أموت وأنا مطرب انا دايما خايف من كده.. كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك و جوانا كلنا“.

شاهد أيضاً: حلا شيحة تسير على نهج زوجها الداعية معز مسعود وترتدي الحجاب

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى